perjantai 30. tammikuuta 2009

Maailman tyhmin isä


Ainoa ongelma on se, että onnea ei voi hankkia.
Jos ei synny onnelliseksi, ei koskaan tule onnelliseksi.
Minä en ainakaan ole koskaan tavannut ketään täysjärkistä,
joka olisi elänyt ensimmäiset viisitoista vuotta elämästään onnettomana
ja löytänyt sitten onnen.
Se ei ole mahdollista, ellet sitten ole niin vähä-älyinen,
että uskonlahkot tai masennuslääkkeet tekevät sinut onnelliseksi.
Silloin olet tietenkin turvassa ja saat synninpäästön.
Mutta jos olet niin kuin minä, yksi niistä, jotka eivät syntyneet onnellisiksi,
voit vain opetella elämään epäonnen kanssa ja huomata siinä tasoeroja.
Toiset päivät ovat sinulle vähemmän onnettomia kuin toiset.
Ja se on ihan oikei elämä. Se on minun elämäni.
Minä en aio tulla onnelliseksi. Minä en edes yritä etsiä onnea.
Minulle on ihan sama, koska tiedän, ettei sitä voi löytää.
Eikä sillä ole mitään väliä, etsitkö sitä itsestäsi vai toisista ihmisistä.
Jos sitä ei ole, sitä ei koskaan tulekaan.


Mikael Torfason - Maailman tyhmin isä

Ei kommentteja: